perjantai 29. huhtikuuta 2016

Väriä kevääseen

Mulla ja Juusolla alkoi alkuviikosta loma. Samaan syssyyn osu myös meidän vuosipäivä. Viisi vuotta on yhteiseloa on nyt plakkarissa. Neljä niistä ollaan myös kalastettu yhessä. Mitä tällänen perhokalastava pariskunta tekis muuta kun lähtis silloin kalaan?  Haluttiin alkaneen loman ja tän vuosipäivän kunniaks lähtee johonkin luontoon. Kevyet setit messiin ja pienelle lammelle kalastamaan puronieriöitä. Rentoo pikkukalojen kalastusta ennen viikonloppua, kun toiveissa on "vähän" isommat kalat. Purkkarit on niin kauniita...









Päivällä kalastettiin pääasiassa liitseillä. Iltaa kohden kalat alotti pintomisen, jolloin vaihdettiin asianmukaisemmat perhot. Alkoi aika mukavat pinturimeiningit. Kalastettiin ihan pimeeseen ja jäätiin yöks. Aamupäivästä jatkettiin taas kellumista. Puroniekkujen lisäks saatiin myös muutamat taimenet. Kalan ottaessa perhoon sen tunnisti heti onko kyseessä taimen vai niekku. Tantuissa on enemmän poweria, vaikka niekutkin on aika mukavia kalastettavia. Purkkareilla on aika kivat tärpit, vaikka ne onkin aika pieniä kaloja.






Mulla oli Miikalta lainassa kakkosluokkaisen setti. Sillä oli aika mukavaa kalastaa noin pieniä kaloja. Ainoona miinuksena, et jos halus heittää vähänki isompaa perhoo, esim kuulapäistä liitsii, alkoi setti tuntuu vähän liian heppoiselta. Ainakin mun taidoille. Juusolla käytössä kolmosen setti. Lisäks meillä oli molemmille messissä myös nelkut. Mä oon tässä miettiny et luopuisin vitosen setistä kokonaan ja hankkisin tilalle jonkun kivan nelosen. Mulla on kuitenkin hyvä kutonen, joten se femma tuntuu välissä ehkä vähän turhalta.

Iltapäivästä lähettiin köröttelee takas kotia kohti. Teki hyvää tällänen 24h irtiotto. Tälläsiä pitäis järkkäillä enemmän. Myös päiväseltään on ihan kivaa käydä kalassa, mut enemmän fiilistä on kun jää johonkin yöks. Ihan parasta varsinki perus arjen keskellä. Meille tää toimi lomanstarttaajana. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti