torstai 22. elokuuta 2013

Vuoden 2012 kalajutut

Kirjoittanut Pieta - Palataan taas vanhoihin juttuihin. Tällä kertaa kalastukseen. Viimevuoden keväällä mä sain ekaa kertaa perhovavan kouraan. Juuso on harrastanut kyseistä lajia jo pikkujätkästä asti. Kun Juuson kanssa alettiin seurustelemaan, mullakin heräs kiinnostus perhokalastukseen. Oon lapsesta lähtien tykänny onkia ja suunnilleen 11veenä kokeilin ekaa kertaa virveliä. Kalastus on ihan parasta. Oon kuitenkin pysyny vaan mökkikalastajana aikasemmin. Joskus heitin muutamalle kaverille, et haluisin lähtee niitten messiin johonki fisureissuun, mut ei mua kauheesti otettu vakavasti. :D Juuson myötä vasta pääsin muuallekkin kun mökillä ja vielä paljon siistimmillä vehkeillä kun virvelillä.

TOUKOKUU 2012

Ekan kerran käytiin yhessä Vanhankaupunginkoskella Helsingissä keväällä 2012. Vielä ei ollu sesonki, joten luvat kesti 12h, yleensä 6h. Luvat alko kuudelta illalla. En osannu vielä kauheesti mitään, mut sain kuitenkin kaloja ja olin ihan fiilareissa. Sain monta vimpaa ja muita särkikaloja.


Juuso sai yhden kirren ja mä olin ihan et wautsi... Enhän mä ollu nähny mitään muuta kun meijän mökin lammen puikulahaukia. :D Näin oon kirjottanu toiseen blogiin: "Ootan, että päästään uudestaan Juuson kaa johonki. Mä haluun oppia lisää. Musta tulee vielä kunnon kalanainen kunnon kalamihen rinnalle!"





HEINÄKUU 2012

Seuraavan kerran käytiin yhessä Karkkilassa. Juuso oli käyny siellä joskus aikasemminkin, mut siitä oli jo kauan aikaa. Se oli ihan siistin näköinen mesta. Vesi oli aika ruskeeta, mutta kirkasta. Mä sain ekaa kertaa testata Juuson vanhoja kahlauskamoja. Tai siis housuja. Kenkiä ei löytyny oikeeta koko joten tungin jalkaaki sandaalit. Ihan kätevää kun ollaan Juuson kaa samaa kokoluokkaa niin ei heti tarvinnu ostaa omia vaatteita.




Oltiin joella lähes koko päivä, ei ollu oikeestaan mitään actionia. Juuso näki yhden taimenen, mutta sillä ei ollu minkäänlaista kiinnostusta perhoihin. Juuso veikkaili, että vesi oli vähän liian lämmintä ja fisuja laiskotti. Eipä kauheesti haitannu ainakaan mua. Tuli taas vähän lisää kokemusta. :)

ELOKUU 2012

Elokuussa käytiin vikaa kertaa kalassa viime vuonna. Toista kertaa VKK:lla. Tälläkertaa meillä oli luvat aamukuudesta kahteentoista. Oli vähän väsähtäny fiilis, kun oltiin herätty klo 4.00, et keretään koskelle ajoissa. :D Siel oli siistin näköistä, kun aurinko oli just noussu ja oli hiljaista, kosken kohinaa lukuunottamatta.


Mul oli ekaa kertaa messissä pari omatekemää perhoo. Olin aika ylpee ittestäni, mut nyt kun katon näitä niin voivoi...



Mulla ei ollu taas mitään säpinää. Hermo meinas mennä kun tuntu, että en osaa mitään. Mun tapoihin kuuluu melkein joka reissulla istuu rannalla jossain vaiheessa murjottamassa, kun mikään ei onnistu. Noloo. :D Sit keräilen taas itteni ja lähen yrittämään. Juusolla oli kiinni yhessä vaiheessa joku vähän isompi, mut se pääs karkuun. Toisen kerrankin oli kiinni jotain jännää, joka kuulemma pisti mukavasti matkaan. Haaviin nousi ihan törkeen kokonen turpa. Se oli noin 50cm pitkä ja selästä kunnon tankki!


Tää jäi tosiaan vuoden viimeiseksi kalastuspäiväksi. Juuson piti mennä vielä syksymmällä Kymille kaverinsa kanssa, mut just suunniteltuna viikonloppuna siellä oli jotkut kisat, joten se jäi sit kokonaan. Aika pihalla mä vielä olin (olen edelleen) näillä reissuilla. Onneks on henkilökohtainen opastaja... joka joutuu kyllä kestää kiukkusta kalastajaneitiä aika usein. :D Haluisin niin kovasti jo olla hyvä, mut niinkuin kliseinen lausahdus kuuluu "kukaan ei oo seppä syntyessään".

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti